31. Změna dopravních návyků

Jakou roli vůbec hraje v Česku jízdní kolo jako dopravní prostředek? Někteří lidé jej berou pouze na vědomí, aniž by mu věnovali velkou pozornost. U jiných kolo může vyvolávat negativní asociace; může být vnímáno jako staromódní, nepohodlné, nebezpečné, pomalé nebo jen jako zábava pro sportovce, která nemá nic společného s každodenní dopravou.
U jiných může být také jednoduše považováno za známku sociálních problémů. Takto často uvažují nejen běžní občané, ale také politici a manažeři na vedoucích pozicích. Zatížení měst motorovou dopravou (včetně všech souvisejících dopadů na zdraví a společnost) není udržitelné. Je to zásadní důvod, proč postupně další a další evropská města odhalují skrytý potenciál jízdy na kole a vycházejí jí vstříc.

Mimochodem. Jedná se o jeden ze 7 klíčů, které město Pardubice používá při budování TOP evropského cyklistického města - Budování značky cykloměsta – Pardubike. I když si to možná neuvědomujeme, i cyklistická doprava v Pardubicích potřebuje svůj marketing. Město dělá řadu opatření, ty je potřeba vysvětlit a vyvolat o nich veřejnou debatu. Klíčovou složkou marketingu jsou kampaně. Jednou z příležitostí, jak seznamovat občany města s tímto novým myšlením v oblasti dopravy, je například Evropský týden mobility. Někde v jeho rámci kupříkladu každoročně promítají ekologické filmy s dopravní tématikou pro školní mládež nebo se připomíná v různých prostorách terminálu Den bez aut. Ale veřejnost o těchto akcích příliš neví. Jaký to rozdíl od Pardubic s jejich pouličním festivalem Město na Míru – viz např. http://www.youtube.com/watch?v=HRsAOKGzDo8. Navíc na mnohých místech se můžete v Pardubicích potkat se značkou „PARDUBIKE“, ať už v podobě velkoplošného sčítače, pumpičky, vše ve stejném designu, nebo internetového portálu www.pardubike.cz.

Weby a literatura
www.cyklodoprava.cz/marketing/
www.cyklodoprava.cz/marketing/znacka-cyklomesta/
www.cyklodoprava.cz/marketing/hodnotovy-system/
www.cyklodoprava.cz/marketing/duvody/
Příručka Mobile 2020: „Cyklodopravní encyklopedie“, strany 173–184

Návaznost na dokument „Nepopsaný list papíru“:

• Zásada — Potřeba marketingu cyklistické dopravy



Ke stažení:





naši partneři




www.ceskojede.cz     www.cyklomesta.cz     www.cdv.cz


ÚvodO akademiiRychlý přehledStrategický plánTémataDobrá adresaSoubory ke staženíKontakty

Copyright © 2008 - 2016
Cyklokonference.cz, všechna práva vyhrazena.

mapa webu Webdesign STUDIO VIRTUALIS