Vzájemné vlivy rozmístění různých funkcí

Vzájemné vlivy rozmístění různých funkcí (nevhodné a žádoucí pro mobilitu)

Základní otázky:

Principy:

Kompaktní město je finančně efektivnější a méně závislé na osobních automobilech. Proti nežádoucímu rozrůstání měst (suburbanizace) je cestou řízení mobility (podporující přesun od IAD k veřejné dopravě, chůzi a cyklistice), ochrana historických center, mix služeb, různých možností bydlení a mobility. Město se tak stává atraktivnějším pro různé styly života. 

 

Devět principů, na kterých lze koncept kompaktního města postavit:

  1. smíšené funkce v lokalitách;
  2. kompaktní plánování zástavby;
  3. řada možností a druhů bydlení;
  4. čtvrti přívětivé a pohodlné pro chodce a cyklisty;
  5. atraktivní komunity se společenským životem, silným významem a propojením s danou lokalitou;
  6. ochrana a péče o zeleň a parky, zemědělské zóny a místa, kde je kvalita životního prostředí ohrožena;
  7. rozvoj města řešen se stávajícími komunitami; spolupráce se všemi zainteresovanými stranami
  8. varianty a flexibilita v dopravním systému (intermodalita apod.);
  9. rozhodnutí o dalším rozvoji města, která jsou postavena na předvídatelnosti trendů a na spravedlnosti (šance pro všechny uživatele systému, dobrým indikátorem je vzdálenost k nejbližší zastávce veřejné dopravy)

Zdroj: Metodika pro přípravu plánů udržitelné mobility měst České republiky, pracovní . CDV, v.v.i., verze, 1. prosince 2015 (bude aktualizováno dle finální podoby)



naši partneři




www.ceskojede.cz     www.cyklomesta.cz     www.cdv.cz


ÚvodO akademiiRychlý přehledStrategický plánTémataDobrá adresaSoubory ke staženíKontakty

Copyright © 2008 - 2016
Cyklokonference.cz, všechna práva vyhrazena.

mapa webu Webdesign STUDIO VIRTUALIS